3D scéna žraloka pod hladinou vody
3D scéna oceánu a pohybu žraločej plutvy pomocou dynamického kreslenia

Žraločia zátoka

Scéna s morským predátorom vznikla skôr náhodne pri skúšaní simulácie oceánu (Ocean modifier). Tá je v programe Blender spracovaná pomerne jednoducho. Zložitejšie pre mňa bolo vytvoriť textúru morskej peny a čo najreálnejší shader mora s absorbciou svetla (Volume Absorption). Z väčšej vzdialenosti pôsobí pena na hladine pomerne realisticky. Horšie je to pri priblížení a pohľade z vtáčej perspektívy. Pohyb žraločej plutvy po hladine a pena okolo skaly je simulovaná cez dynamické kreslenie (Dynamic Paint). Skúšanie rôznych fyzikálnych vlastností vody zabralo pomerne dosť času. Výzva bola pridať krv na hladinu a tyrkysový zákal z rozvírených planktónov pod hladinu, ktoré majú vplyv na priehľadnosť i farbu tekutiny. Nakoniec som použil klam - klasickú kombináciu niekoľkých zafarbených textúr (Noise Texture).

Skala je potiahnutá textúrou ale jej reliéf je dosiahnutý štyrmi rôznymi modifikátormi Displacement (Image texture a rôzne varianty Clouds Voronoi). Zakrvavený nafukovací čln a lopta je otextúrovaná cez UV mapovanie. Je to moja prvá 3D scéna, v ktorej je UV mapovanie textúr použité.

Scéna sa renderovala na rozlíšenie 10240x6720px a 676 samplov približne 13 hodín. Render z vtáčej perspektívy nie je upravovaný post-procesom. Render z morskej hladiny je upravený v grafickom programe Adobe Photoshop a obloha je z vlastnej zbierky fotografií. Konkrétne túto som ulovil na gréckom Karpatose.
Pracovný 3D render oceánuDetail nafukovacieho člnu s časticami vody pomocou metaballDetail nafukovacej lopty s UV textúrouMateriál oceánu cez uzlyReliéf kameňa cez modifikátor Displacement3D scéna bez textúr a materiálov
01/2018 01/2018 Blender 2.79 Cycles Render Engine GPU Rendering CUDA Ocean modifier Foam Ocean & foam shader Dynamic paint UV mapping Particles Displace modifier Weight Paint Keyframe LocRot Force Fields - Boid Force Fields - Wind Force Fields - Vortex Baking Constraints object Compositing Glare - Fog glow Glare - Streaks Photoshop 
Pohľad na žraloka z morskej hladiny
3D render bez textúr a materiálov
Naspäť do menu
Je to neuveriteľné, ale aj MOWS používa cookies, štatistiku a reklamu.SÚHLASÍM