Finálny obrázok s hmlou, hĺbkou ostrosti a mäkkými svetlami vytvorenými postprocesom v Adobe Photoshop
Čistý render scény

Večerníček

Nočná 3D scéna s nádychom surealizmu inšpirovaná mojimi predchádzajúcimi projektmi „Dve ročné obdobia” a „Nočný lov” - oba z roku 2016. Pôvodný zámer bolo vytvoriť žiarivé modro-fialové hviezdy s mesiacom, ale scéna pôsobila veľmi chladne. Nakoniec som sa rozhodol pridať viac teplejších farebných tónov aj napriek tomu, že obraz bude pôsobiť vianočne. Scéna obsahuje približne 40 rôznych zdrojov svetla. Všesmerové svetelné body pri hviezdach ktoré sú zavesené na strome ale aj smerové kužeľové svetlá zosilňujú lampy z interiéru, žiaru mesiaca, žltého lampáša alebo žiarovky z fialovej lampy nad schodami. Tráva je vytvorená cez vlasy (Cycles Hair) a na niektorých miestach je učesaná štetcom (Particle edit). Jazero je vytvorené cez procedurálnu textúru s reliéfom. Bolo pridané dodatočne, kedže obraz bol v spodnej časti veľmi tmavý a takto odráža svetelné zdroje. Opar nad vodou je vytvorený cez transparentnú procedurálnu textúru (noise texture/color ramp).

Scéna bola renderovaná na 12000x7500px a 784 samplov pomocou GTX1060 približne 72 hodín. Dostatočne vzdialená kamera umožňuje vytvoriť krásny obraz aj pre ultra-širokouhlý rozlíšenia s pomerom až 21:9. Celkovú atmosféru finálnemu obrázku dodáva modro-fialová hmla, hĺbka ostrosti (DOF) vytvorená cez uzly (Compositing), mäkké svetlá a olejomaľba vytvorená postprocesom v grafickom programe Adobe Photoshop.

Kedže je na obrázku vidieť istú podobnosť so známou znelkou s deduškom Večerníčkom, 3D scéna dostala práve tento názov.
Low-poly fúrik s hviezdami a mesiacJedoduchá low-poly postavička s kostrouSurový render bez hmly a hĺbky ostrostiOil paint efekt a mäkké svetlá v PhotoshopeSurový 3D render bez efektovObrázok upravený postprocesomSurový 3D render stromu s oknomUpravený obrázok pomocou efektu olejomaľby
12/2017 Blender 2.79 Cycles Render Engine GPU Rendering CUDA Subdivision Surface Particles Cycles Hair Particle edit Displace modifier Weight Paint Vertex Groups Ivy Gen Plugin Bone Armature Force Fields - Magnetic Force Fields - Force Force Fields - Boid Compositing Mist Depth of Field Motion Blur Glare - Fog glow Adobe Photoshop Oil paint 
Objekty bez textúry (solid) a nasvietenie scény pomocou kuželových a všesmerových svetelných zdrojov
Render bez textúr (solid)
Naspäť do menu
Je to neuveriteľné, ale aj MOWS používa cookies, štatistiku a reklamu.SÚHLASÍM