Nočná ulica
Mesto bez gravitácie

Nočná ulica

Scénu som začal modelovať po vydaní dlhoočakávanej verzie Blender 2.8. Ulica bola pre mňa tréning modelovania jednoduchých modelov domov, balkónov a okien. V pôvodnom pláne bolo vygenerovať scénu cez real-time EEVEE. Výsledok nasvietenia ma vôbec nenadchol a tak som ostal pri pomalom ale precíznom Cycles renderingu. Výzva bola vytvoriť shader pre nočné okná. Väčšinou sú použíté obyčajné textúry ktoré vyžarujú svetlo (emission). Takéto použitie nájdeš v hrách ale aj v animovaných filmoch - ak sú objekty dostatočne vzdialené od kamery.

Finálny obrázok bol renderovaný na 11000x6000px (1024 samplov) a upravený v Blender compositor. Render som ďalej nevylepšoval v grafickom programe. Video je jednoduchá montáž. Dážď, stekajúce kvapky po skle, dym a časticové efekty som domontoval v Adobe After Effects. Blikanie svetiel je vytorené pomocou kombinácie dvoch obrázkov.
Pracovné prostredie (viewport shading - random color)Dopravný kužeľ stiahnutý z BlenderKit knižniceLetiace častice s rozmazaním pohybu a zelený dymDetail alarmu s majákom a lampaDetail svetelnej reklamy vytvorenej z SVG logaGrafická úpravaNode Shader pre textúru s nočným oknomUV textúrovanie plagátov - grafika použitá z predchádzajúcich scén
03/2020 Blender 2.82a Cycles Render Engine GPU Rendering CUDA BlenderKit: materials and models UV mapping Array modifier Boolean Modifier Subdivision Surface Smoke Particles Ivy Gen Plugin Force Fields Compositing Depth of Field Mist Motion Blur Glare - Fog Glow 
Ulica bez textúr a svetiel renderovaná cez Workbench
Pridaná hĺbka ostrosti, hmla a zvýraznenie svetiel
Naspäť do menu
Je to neuveriteľné, ale aj MOWS používa cookies, štatistiku a reklamu.SÚHLASÍM