Obrázok kryštálu upravený cez Blender Compositor
Pôvodný render kryštálov

Ľadový kryštál

Buď svetlo!Ľadové kryštály inšpirované tiberiom zo známej strategickej počítačovej hry Command & Conquer. Okraje kryštálov sú deformované cez tesanie (sculpting) a obsahujú niekoľko priehľadných častíc vo vnútri objektu. Materiál pozostáva prevažne z priehladného skla (Glass), lomu svetla (Refraction) a priesvitu (Translucent). Povrch podložky je deformovaný cez textúru oblakov (Displace modifier - clouds) a micropolygon displacement. Scéna je nasvietená pomocou svetla (Sun), textúry pozadia (World background) ktoré vytvára rôznofarebné odlesky a jedným úzkym a silným bodovým svetlom namiereným presne do stredu kryštálu. Renderovaný obrázok nie je upravený v grafickom programe, ale cez uzly priamo v Blender Compositor. Práve pomocou toho sa mi podarilo vytvoriť krásny sveteľný odlesk v strede kryštálu. Scéna obsahuje farebnú hmlu (Mist), rozostrenie pozadia (Defocus), vyváženie farieb (Color Balance), odlesk (Ghost Glare) a stmavenie okrajov snímku známej vo fotografii ako vinetácia (cez Ellipse mask a Fast Gaussian Blur). Scéna bola renderovaná cez GPU (Nvidia GTX960) na rozlíšenie 9600x5400px a 900 samplov. Tejto scéne výrazne pomohol výpočetný výkon grafickej karty.
Pracovné prostredieDetail kryštálu
03/2017 Blender 2.78b Cycles render engine GPU Rendering CUDA Particles Multiresolution modifier Sculpting Decimate planar modifier Displace modifier Micropolygon Displacement Render layers Translucent Compositing Mist Defocus Glare 
Detail ľadového kryštálu
Naspäť do menu